Je bent wat je er zelf van maakt.

Kick-off blog

Spaanse margriet

Daar is hij dan: mijn eerste blog. Bovenstaande foto was de aanleiding voor het opstarten van deze blog.

Ik had vrijdagmiddag een briefje in mijn brievenbus. Op nummer 114 was een pakketje voor mij afgeleverd. Eindelijk, mijn kerstcadeau was binnen: een groot canvas doek met een close-up van het zijaanzicht van een Spaanse margriet. Ik postte op Facebook een berichtje met de foto en de tekst: Jeeeuh, mijn kerstcadeau is binneeeeeeen! Whoehoe! Eindelijk! #trots Daarbij voegde ik drie foto’s toe: een van het doek in de doos, een van het doek nog in noppenfolie en een van het doek aan de muur. Ik bedacht me dat het gevoel dat ik kreeg door de ontvangst van het doek, niet uit te drukken was op Facebook. Ik was trots, blij, raakte enorm gemotiveerd en het gaf me veel energie. Soms is er gewoon meer toelichting nodig dan een berichtje als Facebook, om duidelijk te maken wat ik er eigenlijk mee had willen zeggen.

Het duurde even voordat ik deze foto heb uitgekozen. Het was niet eenvoudig om uit mijn duizenden foto’s een foto te kiezen die paste bij mijn huidige woonsituatie en een die ik gemakkelijk kan overplaatsen naar een nieuw huis. Tevens zegt de keuze voor deze foto veel over waar ik echt waarde aan hecht. Het zegt iets over hoe ik in het leven sta en over hoe ik mijn keuzes maak.

Op Facebook plaats ik vaak berichten, foto’s en soms ook filmpjes. Na jarenlang Facebook-gebruik, ben ik wel toe aan wat meer diepgang in de berichten die ik plaats. In 2010 was ik even uit de roulatie door een fikse uveïtis (een inwendige oogontsteking). Veel mensen wilden in die tijd weten hoe het met mij ging en ik heb toentertijd op, jawel, Hyves (zó 2003) mijn eerste aanzet voor een blog geschreven. Deze heb ik naar Facebook gekopieerd en lees ik nog regelmatig. Bij het stoppen van mijn blog, kreeg ik veel reacties hoe jammer mensen dit vonden. Blijkbaar amuseerde het sommige mensen.

Ik hoop dat ik jullie via deze blog, zo nu en dan eens een update kan geven van mijn belevenissen, ideeën, recepten en foto’s kan delen. Een alles-in-één-blog, zo zie ik het eigenlijk maar.

Misschien wordt het niets. We zien het wel. Ik kan me er niet druk om maken.

Tamara

Plaats een reactie